Zum Inhalt springen
Werbung - Warum schalten wir Werbung?
Unterstütze per PayPal

Accord CL7 Schlüsseltransponder

Empfohlene Beiträge

Servus Leutz:wink:,

ich hätte mal ne Frage zum Thema Klappschlüssel für einen CL7, in dem Beitrag https://www.accordforum.de/showthread.php/klappschl-ssel-accord-03-08-umbauen-11515.html

wurde beschrieben dass man den Transponder für die Wegfahrsperre der in dem Schlüssel verbaut ist in den erworbenen Klappschlüssel umsiedeln muss:schock: aber der ist festgeklebt und er eventuell kaputt gehen kann. So jetzt zu meiner Frage, wenn er mir kaputt gehen sollte könnte ich den beim freundlichen neu bestellen und wie viel kostet der Spaß hat da schon jemand Erfahrung?

Werbung - Warum schalten wir Werbung?
Unterstütze per PayPal
hast du Vielleich ein Bild welchen Schlüssel du meinst hast du Vielleich ein Bild welchen Schlüssel du meinst? Denn der Fall ist aufgetreten das Glass von dem Transponder ist geplatzt, obwohl ich außen rum geschnitten habe und mit einer Nadel gearbeitet hab:wall::motz:. Ich hab den Transponder wieder in den alten Schlüssel gemacht und da geht garnichts:grummel:. Jetzt weis ich nicht was ich machen soll? Und denn Ersatz schlüssel lasse ich heil sonst ist Laufsport angesagt:auslachen:.

kann mir den keiner weiterhelfen? Hab bei eBay Rumgestöber und hab einen Transponder gefunden http://cgi.ebay.de/5x-RFID-Glas-Transponder-EM4102-Read-only_W0QQitemZ350133205591QQcmdZViewItemQQptZDE_Haus_Garten_Heimwerker_Sicherheitstechnik?hash=item518590ba57&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50 den bei Honda kann man die nicht einzeln bestellen hab da nachgefragt, weis jemand ob man den für die wegfahrsperre programmieren könnte?

HI,

Sorry but my german isn't good enough to give you a proper Translation of this/ surely you can find information in german on the internet , however I think I have found what you were looking for, mind you. These instructions are probably for experts only, I wouldn't try it myself having only a spare key.Obviously I won't be accountable for any damage caused to the system/

Storing transmitter codes:

The codes of up to three transmitters can be read into the keyless

receiver

unit memory. (If a fourth code is stored, the code which was input

first

will be erased.)

NOTE: It is important to maintain the time limits between the steps.

Make

sure the doors and the hatch are closed.

1. Turn the ignition switch ON (II).

2. Within 1 to 4 sec., push the transmitter lock or unlock button with

the

transmitter aimed at the receiver under the audio unit.

3. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch OFF.

4. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch ON (II).

5. Within 1 to 4 sec., push the transmitter lock or unlock button with

the

6. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch OFF.

7. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch ON (II).

8. Within 1 to 4 sec., push the transmitter lock or unlock button with

the

9. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch OFF.

10. Within 1 to 4 sec., turn the ignition switch ON (II).

11. Within 1 to 4 sec., push the transmitter lock or unlock button

with the

12. YOU SHOULD NOW HAVE HEARD THE SOUND OF THE DOOR LOCK ACTUATORS!

Within 1

to 4 sec., push the transmitter lock or unlock button again.

13. Within 10 sec., aim any remaining transmitters (up to two

additional

ones) whose codes you want to store at the receiver, and press the

transmitter lock or unlock buttons. Confirm that you can hear the

sound of

the door lock actuators after each transmitter code is stored.

14. Turn the ignition switch OFF, and pull out the key.

15. Confirm proper operation of the transmitters.

Hello

This discription is only for the Central Doorlocking System(Learning Prozess),Valerka is searching for the Transponder in the Key, for Anti Theft System.He wanted to know where he can get one Transponder,because his transponder was broken.

Mfg Micha

Hi,

You're right once that key is being programmed, its starts all over again.

I didn't find it very difficult to modify my Car key whatsoever but I guess there is always the risk of breaking that rather fragile transponder unit.

you might be only using the id number/Honda H001 pt ID48 Chip*/ of that particular transponder and get a whole bunch at once. This way you wouldn't have to take out the "by then expensively programmed transponder"and risk breaking it again ..

* sold in packages of ten pieces on ebay

Phil.

Bearbeitet von Phil.UK

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

• Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir haben Cookies auf Deinem Gerät platziert. Das hilft uns diese Webseite zu verbessern. Du kannst die Cookie-Einstellungen anpassen, andernfalls gehen wir davon aus, dass Du damit einverstanden bist, weiterzumachen.